خانه / انگشتر / انگشتر شرف شمس
انگشتر شرف شمس

انگشتر شرف شمس

در باور مردم شرف شمس را یک سنگ زرد رنگ شفاف می دانند که بیشتر در قالب انگشتر توسط فروشندگان نقره جات به فروش می رسد. اما در حقیقت شرف شمس ذکری منسوب به حضرت علی علیه السلام است که با آداب اسلامی پشت یک نگین زرد رنگ عقیق حکاکی می شود. این ذکر که به اسامی خداوند اشاره دارد، بیش از ۱۳ حرف است و این ۱۳ حرف ترکیب ۴ حرف تورات، ۴ حرف انجیل و ۵ حرف قرآن کریم می باشد. گذشته از آن شرف شمس سالی یکبار در ساعات خاص از روز ۱۹ فروردین که طبق آدابی از تقویم نجومی استخراج می شود، بر روی عقیق زرد حکاکی می گردد.

 

 

بی شک اهل بیت و خداوند هستند که می توانند معجزاتی ارائه داده و مشکلات بشر را در صورت درخواستشان برطرف سازند. به طور کلی شرف شمس با وجود سنگ عقیق زرد و اسما الهی، یک سنگ برجسته بوده که باید با احترام از آن نگهداری کرد. از خواص اصلی این انگشتر باید به گشایش امور روزانه و افزایش برکت اشاره داشت. شایان ذکر بوده که در روز شرف الشمس شکل شرف الشمس را از ساعت ۱۱ ظهر تا ساعت ۲۳ روی طلا ، عقیق زرد، پارچه زرد کشیده و یا حک می کنند و یا با خط زرد روی کاغذ و یا پارچه نوشته می شود و دعای ذکر شده را نوشته و بعد هر حاجتی که از خداوند دارند را زیر دعا نوشته و در لای کتاب الهی قرآن قرار می دهند.

 

البته نقش های رمزگونه شرف شمس را در کتاب جنه ‏الوافیه یا مصباح کفعمی می‌توان پیدا کرد. در حاشیه کتاب مصباح آمده که :

“در بعضی از کتاب ‏های علمای شیعه دیدم که این شکل از امیرالمۆمنین (ع) نقل شده است.که وقتی عازم جهاد بود در بین راه که استراحت می کردند این شکل ها را بر روی سنگی حک کرد و فرمود: این رمز پیروزی ماست. به نظر می‏ رسد بیان چنین نقلی محکم نیست؛ چون سند این روایت تا امیرالمۆمنین (ع) ذکر نشده است.” البته شیخ بهایی هم در کتاب سرّ المستتر خود همین اذکار را آورده است.

به طور کلی از سنگ شرف شمس برای برآورده شدن حاجات، افزایش روزی، چشم زخم و گشایش امور استفاده می شود.  این سنگ را می توان در قالب انگشتر یا گردنبند به همراه داشت تا همیشه از خواص آن بهره مند شوید و آثار مثبتش را مشاهده نمایید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سلام وقت بخیر چطور میتوانم کمکتون کنم؟!
ارسال