خانه / ادعیه و اذکار / دعا برای رفع افکار بد
دعا برای رفع افکار بد
دعا برای رفع افکار بد

دعا برای رفع افکار بد

دعا برای رفع افکار بد عاملی برای خلاصی از وسوسه های باطل شیطانی است که حاصل آن آرامش و پاکی روح انسان و رسیدن به قرب الهی است. همانگونه که خداوند متعال نیز در قرآن کریم می فرماید: «وَ إِمَّا یَنْزَغَنَّکَ مِنَ الشَّیْطانِ نَزْغٌ فَاسْتَعِذْ بِاللَّهِ إِنَّه هوَ السَّمیع الْعَلیم»؛ « و هرگاه وسوسه هایى از شیطان متوجّه تو گردد، از خدا پناه بخواه که او شنونده و داناست» [سوره مبارکه فصلت، آیه ۳۶] بنابراین پیش از بررسی هر راهکاری و یا بیان هر ذکری بدانید که روی آوردن به درگاه الهی بهترین پناهگاه و مأمن برای دوری از گناه و مکر شیطان و افکار پلید است. با این حال در ادامه این مطلب چندین ذکر و دعا برای رفع افکار بد خدمت شما مخاطبان گرامی ارائه خواهیم کرد.

انگشتر شرف الشمس

 

آیاتی برای رفع افکار بیهوده و باطل

نقل است که حضرت امام جعفر صادق علیه السلام فرمودند: هر کس سوره مبارکه آل عمران را با ایمان و نیت خالص و همچنین توجه به خدا و معنی آن بنویسد و با خود داشته باشد، از شر هرگونه افکار پلید و شیطانی در امان خواهد بود و از پل جهنم به ایمنی و سلامت عبور خواهد کرد.

درواقع این مداومت بر این آیات و اعمال دعا برای رفع افکار بد هستند:

 

  • من قرأ سوره آل عمران أعطی بکل آیه منها أماناً من حر جسر جهنم.

«هر کس سوره آل عمران را قرائت کند به ازای هر آیه از آن ، امانی بر روی پل جهنم به او داده خواهد شد»

 

  • همچنین پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد صلی الله علیه وآله وسلم نیز می فرمایند: من قرأ سوره آل عمران یوم الجمعه صلی الله علیه و ملائکته حتی تجب الشمس.

«هر کس سوره آل عمران را در روز جمعه قرائت نماید خداوند و فرشتگان تا غروب آفتاب بر او درود می فرستند»

 

  • در روایتی دیگر از حضرت امام صادق علیه السلام آمده: من قرأ سوره البقره و آل عمران جاءتا یوم القیامه تظلانه علی رأسه مثل الغمامتین أو مثل العباء تین.

«هر کس سوره های بقره و آل عمران را قرائت نماید، در روز قیامت در حالی می آید که این دو سوره مانند دو تکه ابر بر سر او سایه افکنده اند.»

 

  • رسول اکرم صلی الله علیه وآله وسلم انه نیز فرمودند: من قرأ هذه السوره أعطاه الله بکل حرف أماناً من حر جهنم…

هر فردی که سوره آل عمران را قرائت مند خداوند به تعداد هر حرف این سوره امانی از گرمای آتش جهنم به او عنایت می کند.

 

ذکر امام صادق برای رهایی از افکار باطل
ذکر امام صادق برای رهایی از افکار باطل

 

ذکر امام صادق برای رهایی از افکار باطل

شخصى نزد حضرت امام صادق علیه السّلام رسید و خدمت ایشان عرض کرد که:

خیال من پر از افکار باطل شده و آرزوهای طول و دراز به همراه وسوسه هاى فاسد و شیطانی موجب گردیده که خاطرم پریشان و سینه ام مملو از آزار و اذیت شود. همواره افکار بد و پوشالی ذهن مرا به خود درگیر نموده و باعث سستی در دین و اعتقاداتم شده است. ای پسر رسول خدا شما را به جدتان به من یک دعا برای رفع افکار بد بیاموزید تا از شر این وسوسه های درونی رهایی پیدا کنم.

امام صادق علیه السلام فرمودند:

دستت را بر روى سینه ات بکش و بگو:

بِسْمِ اللّهِ وَ بِاللّهِ مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللّهِ صَلَّی اللّهُ عَلَیْهِ وَ آلِهَ و لاحَوْلَ وَ لاقُوَّهََ اِلاّبَاللّهِ اَللّهُمَّ امْسَحُ عَنّى ما اَحذَر.

آنگاه دست خود را بر روی شکم خود بمال و سه بار این دعا را بخوان .

آن شخص پس از انجام این عمل شاهد از بین رفتن این حالت و افکار منفی شد.

مجمع الدّعوات کبیر – ۳۰

البتّه در مفاتیح الجنان نیز با ذکر این روایت گفته شده که پس از خواندن این دعا، دست خود را روی شکم بمال و سه مرتبه بگو ((إن شاء الله رفع خواهد شد )).

 

دعای امام سجاد برای درمان بیماری ‌های فکر

امام سجاد(ع) در دعای مکارم الاخلاق به این صورت دعا می‌فرمایند:

«اللَّهُمَّ اجْعَلْ ما یُلْقِى الشَّیْطانُ فى رُوعى مِنَ التَّمَنّى وَالتَّظَنّى وَالْحَسَدِ ذِکْراً لِعَظَمَتِکَ، وَ تَفَکُّراً فى قُدْرَتِکَ، وَ تَدْبیراً عَلى‏ عَدُوِّکَ»(همان) «الهى عنایت کن که به جاى آنچه شیطان در دلم مى‏افکند از آرزوى باطل و بدگمانى و حسد، یاد عظمت تو کنم، و در قدرت تو اندیشه نمایم، و در دفع دشمنان تو چاره‏سازى نمایم».

در این دعا امام سجاد (ع) سه درمان و راهکار برای رفع سه بیماری حسادت، افکار بد و آرزوهای طول و دراز می فرمایند. درواقع ایشان برای رفع افکار بد و درگیری ذهن با وسوسه های باطل از افکار مثبت و جایگزینی آنها با افکار منفی استفاده می کنند.

 

رفع وسواس و افکار فاسد
رفع وسواس و افکار فاسد

رفع وسواس و افکار فاسد

دیگر روش یا دعا برای رفع افکار بد که انجام آن برای رهایی از افکار فاسد بسیار نافع می باشد به این صورت است که آیات زیر را با نیت پاک و ایمان بر روی شکر سفید بخوانید. آنگاه آن را در شبنمی که از برگ درخت فرو افتاده باشد حل کرده و به مدت چهار روز و هر روز یک مثقال از آن را میل کنید.

الَّذِینَ یَقُولُونَ رَبَّنَا إِنَّنَا آمَنَّا فَاغْفِرْ لَنَا ذُنُوبَنَا وَقِنَا عَذَابَ النَّارِ ﴿۱۶﴾

الصَّابِرِینَ وَالصَّادِقِینَ وَالْقَانِتِینَ وَالْمُنفِقِینَ وَالْمُسْتَغْفِرِینَ بِالأَسْحَارِ ﴿۱۷﴾

شَهِدَ اللّهُ أَنَّهُ لاَ إِلَهَ إِلاَّ هُوَ وَالْمَلاَئِکَهُ وَأُوْلُواْ الْعِلْمِ قَآئِمَا بِالْقِسْطِ لاَ إِلَهَ إِلاَّ هُوَ الْعَزِیزُ الْحَکِیمُ ﴿۱۸﴾

 

همچنین گفته می شود که خوردن انجیر سفید در وقت غذت نیز در رفع وسواس و فکرهای بد و باطل موثر است و به این طریق تمامی سختی ها و دلهره ها از او رفع می گردد.

 

توکل به خدا برای درمان وسوسه های فکر

توکل بر خدا را نیز می توان یک دعا برای رفع افکار بد و وسوسه های باطل دانست. در این صورت هرگونه اضطراب از فرد به دور شده و آرامشی بر قلب و روان او نازل می گردد.

برای رفع این دغدغه ها و وسوسه های فکری آیات بسیاری در قرآن وجود دارد که با خواندن آنها می توان از خدا برای رهایی از این افکار طلب یاری نموده و بر او توکل نماید.

حَسْبُنَا اللّهُ وَنِعْمَ الْوَکِیلُ ۱۶؛ خداوند ما را بس است و او بهترین حامی ماست،

أُفَوِّضُ أَمْرِی إِلَى اللَّهِ ۱۷، کارم را به خدا واگذار نمودم،

و إِنَّهُ لَیْسَ لَهُ سُلْطَانٌ عَلَى الَّذِینَ آمَنُواْ وَعَلَى رَبِّهِمْ یَتَوَکَّلُونَ ۱۸؛

شیطان، بر کسانی که ایمان دارند و به خدایشان توکل می کنند، تسلط ندارد.

 

نتیجه :

اگر درگیر افکار بد و وسوسه انگیزی شده اید که منشا شیطانی دارند و زندگی روزمره شما را تحت تاثیر زیادی قرار داده اند و یا اگر این مشکل برای فردی از نزدیکان یا افراد اطراف شما پیش آمده است نیاز است تا برای این شخص به جهت رها سازی، دعا برای رفع افکار بد توسط سید دعا نویس معتبر انجام شود. قبل از آنکه هر نوع نسخه ای را دریافت کنید لازم است تا شرایط افکار وسوسه انگیزی که ایجاد شده اند بررسی شوند و این هم نیاز به فرد متخصص دارد، که می توانید با سید دعانویس استاد کاظمی تماس مستقیمی از طریق شماره تماس ۰۹۱۲۰۴۳۲۹۳۲ داشته باشید و پس از بررسی اولیه و کامل دعا برای رفع افکار بد را دریافت نمایید و شاهد رفع فکرهای وسوسه انگیز باشید.

۳.۹/۵ - (۸۰ امتیاز)

همچنین ببینید

دعوات رحمانی و گرفتن خاتم طاعت

بسم الله الرحمن الرحیم موضوع: دعوات رحمانی و گرفتن خاتم طاعت کد ثبت علمی در …

۴ دیدگاه

  1. خیلی دعا ها اثر داشت برای من من همیشه افکار منفی داشتم وقتی دعاهارو خوندم چندین دقیقه بعدش خوب شدم امیدوارم حال دل همه خوب بشه: )

  2. خیلی ممنون واقعا اثر داشت بابت همه چی ممنون

  3. خداوند تن شما را از عذاب دنیا وآخرت حرام کند…
    خیلی خیلی خیلی تاثیر داشت
    نمیدانم چجوری ازتون تشکر کنم…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سلام وقت بخیر چطور میتوانم کمکتون کنم؟!
ارسال