خانه / ادعیه و اذکار / دعا برای آرامش در خانه
دعا برای آرامش در خانه
دعا برای آرامش در خانه

دعا برای آرامش در خانه

دعا برای آرامش در خانه یکی از نیازهای مهمی است که از دید اسلام، ائمه و بزرگان به دور نمانده و تکرار و مداومت بر آنها تاثیر زیادی در حفظ آرامش افراد خانواده دارد. امروزه وجود مشکلات متعدد موجب بروز مسائل و ناراحتی های روحی زیادی می شود که زیان آن مستقیمأ متوجه خانواده شده و می تواند به مشکلات بزرگتری منجر گردد. به همین دلیل در کتب دینی و روایات، ادعیه ها و اذکاری از جانب خدا و ائمه برای ایجاد آرامش و رفع گرفتاری های ناشی از تنش های عصبی توصیه شده که همچون دارویی شفا بخش، از بین برنده این ناراحتی ها می باشند. از این رو در ادامه این نوشتار چندین ذکر و دعا برای آرامش در خانه مورد اشاره قرار خواهیم داد.

انگشتر شرف الشمس

بهترین ادعیه برای آرامش در خانه

همانطور که گفتیم تامین امنیت روانی خانه و فراهم نمودن فضایی آرامش بخش و به دور از نزاع و درگیری هایی که در هر خانه ای به چشم می خورد، روش ها و دعاهای بسیاری وجود دارد. این دعاها که در اغلب منابع و کتب معتبر اسلامی به آنها اشاره شده، ختم های مجربی هستند که در این بخش به بیان آنها خواهیم پرداخت:

 

  • یک ختم بسیار مجرب که علامه طباطبایی (ره) نیز مداومت بر آن را بهترین دعا برای آرامش در خانه دانسته و انجام آن به هر فردی که دچار ناراحتی عصبی و دلهره است توصیه می شود، خواندن آیه ۲۸ از سوره رعد است. به این صورت که ایستاده یا نشسته دست را روی سینه قرار داده و این آیه را چند بار بخواند.

«الذّینَ امَنوا و تَطمَئِنُّ قُلوبُهُم  بذِکرِ اللهِ اَلا بذِکرِالله تَطمَئِنُ القلوب»

  • همچنین خواندن سوره عنکبوت برای حفظ آرامش در خانه نیز یکی از روش های موثر است که در اغلب منابع و روایات به آن سفارش شده است.
  • خواندن ذکرهای «یا ودود» و «یا حلیم» نیز بهترین دعا برای آرامش در خانه شناخته می شود و برای آشتی با همسر به آن سفارش زیادی شده است. ختم این اذکار به این صورت است که روزانه ۱۰۰۱ مرتبه خوانده شود به طوری که ورد زبان شما گردد. همچنین گفته شده که این اذکار را روی غذا و چای بخوانید تا به این طریق همه افراد خانه از برکات آن بهره مند گردند.

 

آیات آرامش بخش و برطرف کننده مشکلات خانواده

به طور حتم خواندن آیات قرآن بهترین دعا برای آرامش در خانه هستند اما برخی از این آیات دارای اثرات قابل مشاهده بیشتری هستند که در ادامه به برخی از این آیات اشاره خواهیم کرد. در تمامی منابع اسلامی سفارش شده که جهت حفظ آرامش در خانه، آیات ۲۵۵ تا ۲۵۷ سوره بقره (آیت الکرسی) به همراه آیات زیر را روی اسپند بخوانید. سپس این این اسپند را روی آتش ریخته و تمام خانه را با دود آن بپوشانید.

وَلَا تَحْسَبَنَّ اللَّهَ غَافِلًا عَمَّا یَعْمَلُ الظَّالِمُونَ إِنَّمَا یُؤَخِّرُهُمْ لِیَوْمٍ تَشْخَصُ فِیهِ الْأَبْصَارُ (۴۲)

مُهْطِعِینَ مُقْنِعِی رُئوسِهِمْ لَا یَرْتَدُّ إِلَیْهِمْ طَرْفُهُمْ وَأَفْئِدَتُهُمْ هَوَاءٌ (۴۳)

وَأَنْذِرِ النَّاسَ یَوْمَ یَأْتِیهِمُ الْعَذَابُ فَیَقُولُ الَّذِینَ ظَلَمُوا رَبَّنَا أَخِّرْنَا إِلَى أَجَلٍ قَرِیبٍ نُجِبْ دَعْوَتَکَ وَنَتَّبِعِ الرُّسُلَ أَوَلَمْ تَکُونُوا أَقْسَمْتُمْ مِنْ قَبْلُ مَا لَکُمْ مِنْ زَوَالٍ (۴۴)

وَسَکَنْتُمْ فِی مَسَاکِنِ الَّذِینَ ظَلَمُوا أَنْفُسَهُمْ وَتَبَیَّنَ لَکُمْ کَیْفَ فَعَلْنَا بِهِمْ وَضَرَبْنَا لَکُمُ الْأَمْثَالَ (۴۵)

وَقَدْ مَکَرُوا مَکْرَهُمْ وَعِنْدَ اللَّهِ مَکْرُهُمْ وَإِنْ کَانَ مَکْرُهُمْ لِتَزُولَ مِنْهُ الْجِبَالُ (۴۶)

فَلَا تَحْسَبَنَّ اللَّهَ مُخْلِفَ وَعْدِهِ رُسُلَهُ إِنَّ اللَّهَ عَزِیزٌ ذُو انْتِقَامٍ (۴۷)

یَوْمَ تُبَدَّلُ الْأَرْضُ غَیْرَ الْأَرْضِ وَالسَّمَاوَاتُ وَبَرَزُوا لِلَّهِ الْوَاحِدِ الْقَهَّارِ (۴۸)

وَتَرَى الْمُجْرِمِینَ یَوْمَئِذٍ مُقَرَّنِینَ فِی الْأَصْفَادِ (۴۹)

سَرَابِیلُهُمْ مِنْ قَطِرَانٍ وَتَغْشَى وُجُوهَهُمُ النَّارُ (۵۰)

لِیَجْزِیَ اللَّهُ کُلَّ نَفْسٍ مَا کَسَبَتْ إِنَّ اللَّهَ سَرِیعُ الْحِسَابِ (۵۱)

هَذَا بَلَاغٌ لِلنَّاسِ وَلِیُنْذَرُوا بِهِ وَلِیَعْلَمُوا أَنَّمَا هُوَ إِلَهٌ وَاحِدٌ وَلِیَذَّکَّرَ أُولُو الْأَلْبَابِ (۵۲)

آیه دیگری که قرائت آن تاثیر شگفت انگیزی در حفظ و ایجاد آرامش و امنیت در خانه دارد، آیه ۳۹ از سوره مبارکه کهف می باشد.

«وَلَوْلَا إِذْ دَخَلْتَ جَنَّتَکَ قُلْتَ مَا شَاءَ اللَّهُ لَا قُوَّهَ إِلَّا بِاللَّهِ  إِنْ تَرَنِ أَنَا أَقَلَّ مِنْکَ مَالًا وَوَلَدً»

البته در بسیاری از روایات گفته می شود که تنها خواندن «ماشاءَ الله لا حَولَ وَ لا قوّهَ اِلّا باللهِ العَلِیَّ العظیم» از این آیه برای مشاهده تاثیرات آرامش بخش آن نیز می تواند کافی باشد.

 

علاوه بر موارد فوق، خواندن آیه ۱۲۸ سوره نساء در موقع نماز صبح نیز برای آرامش و رفع کدورت ها بسیار مجرب است.

«وَإِنِ امْرَأَهٌ خَافَتْ مِن بَعْلِهَا نُشُوزًا أَوْ إِعْرَاضًا فَلَا جُنَاحَ عَلَیْهِمَا أَن یُصْلِحَا بَیْنَهُمَا صُلْحًا وَالصُّلْحُ خَیْرٌ و َأُحْضِرَتِ الْأَنفُسُ الشُّحَّ وَإِن تُحْسِنُوا وَتَتَّقُوا فَإِنَّ اللَّهَ کَانَ بِمَا تَعْمَلُونَ خَبِیرًا»

 

 

 

دعا برای آرامش در خانه

دعای دیگر برای آرامش در خانه

یک راهکار و دعا برای آرامش در خانه نیز توصیه شده که در این روش ظرف آبی را فراهم نموده سپس به مدت هفت روز، دعاهای زیر را بر روی آن آب بخوانید. توجه کنید که در هنگام خواندن این دعاها، ظرف آب را درون ظرف قرار داده و سپس آن را در تمام نقاط به خصوص ورودی و گوشه ها بریزید.

به این گونه عمل کنید که ابتدا این دعا را سه مرتبه بخوانید:

«بسم الله الرحمن الرحیم یا مَعْشَرَ الجِنِّ اُناشِدْکُمْ بالعَهدِ الذی اَخَذَهُ عَلَیکُم سُلَیْمانِ بْنِ داوود اَنْ لاتُؤذُونا و لاتَظْهَروا لَنا»

آنگاه در ادامه، این دعا را بخوانید:

«بسم اللهِ اَمْسَیْنا بالله الذی لَیْسَ مِنْهُ شَیءٌ مُمْتَنع و بِعِزَّه الله الَّتی لاتُضام و بِسُلطانِ‌ الله ِ‌المَنیع نَحْتَجِبُ و باَسمائِهِ الحُسنی کُلُّها عائِذٌ من الاَبالِسه و مِنْ شَرِّ شَیاطینَ‌ الانسِ‌ و الجِنّ و مِنْ شَرِّ کُلِّ مُعْلِنٍ و مُسِر و مِنْ شُرِّ ما یُخْرِجُ باللَّیلِ و یَکْمُنُ بالنَّهارِ و یَکْمُنُ باللَّیلِ و یَخْرُجُ بالنَّهارِ‌و مِنْ شُرِّ ما خَلَقَ و ذَرَأَ و بَرَأَ و مِنْ شَرِّ اِبلیسَ و جُنودِهِ و مِنْ شَرِّ کُلِّ دابَّهٍ اَنْتَ آخِذٌ بِناصِیَتِها اِنَّ رَبّی علی صِراطٍ مُستقیم اعوذُ بالله ِ بِما اسْتَعاذَ بِهِ موسی و عیسی و ابراهیم الَّذی وَفّی مِنْ شَرِّ ما خَلَقَ و ذَرَأَ و بَرَأَ و مِنْ شَرِّ‌ اِبلیسَ و جُنودِهِ و مِنْ شَرِّ ما یَبغی اَعوذُ باللهِ السَّمیعِ العَلیم مِنَ الشَّیطان ِ الرجیم»

همچنین گفته می شود که بهتر است در ادامه، سوره‌های حمد، ناس، فلق و زلزال نیز خوانده شود.

 

استغفار بهترین دعا برای رسیدن به آرامش

استغفار را نیز می توان یک دعا برای آرامش در خانه دانست. به طوری که در روایات متعدد همواره توصیه شده که بر ذکرهای زیر برای استغفار و رسیدن به آرامش مداومت داشته باشید:

«استغفرالله ربی و اتوب الیه ولا حول ولا قوه الا بالله العلی العظیم»

پیشنهاد می شود مطلب زیر را هم ببینید خیلی کمک کننده برای رفع دعوا در خانه به جهت حفظ آرامش می باشد.

دعا برای رفع دعوا در خانه

۵/۵ - (۱ امتیاز)

همچنین ببینید

دعوات رحمانی و گرفتن خاتم طاعت

بسم الله الرحمن الرحیم موضوع: دعوات رحمانی و گرفتن خاتم طاعت کد ثبت علمی در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سلام وقت بخیر چطور میتوانم کمکتون کنم؟!
ارسال