خانه / ادعیه و اذکار / دعا برای رفع دعوا در خانه
دعا برای رفع دعوا در خانه
دعا برای رفع دعوا در خانه

دعا برای رفع دعوا در خانه

دعا برای رفع دعوا در خانه یکی از نیازهای معنوی زندگی های امروزی محسوب می شود. چراکه وجود مشکلات عدیده در خانواده و به ویژه مشکلات مادی، موجب بروز اختلافات زیادی در این نهاد مهم شده است. اسلام یک دین کامل و جامع است که همواره تمامی مسائل و مشکلات مسلمانان را حتی در جزئی ترین مسائل مورد توجه قرار داده و برای رفع آنها راهکارهایی را نیز ارائه می دهد. برای رفع مشکلات و دعواهای میان اهل خانه نیز آیات و دعاهایی از جانب قرآن و ائمه توصیه شده که در این نوشتار به بیان چند دعا برای رفع دعوا در خانه خواهیم پرداخت.

 

دعا برای دوری از دعوا و جنگ در خانه
دعا برای دوری از دعوا و جنگ در خانه

دعا برای دوری از دعوا و جنگ در خانه

مجرب ترین دعا برای رفع دعوا در خانه که بسیار هم شناخته شده است، خواندن آیات ۲۵۵ تا ۲۵۷ سوره بقره است که با عنوان آیت الکرسی شناخته می شود. طریقه انجام آن به این صورت است که این آیات شریفه را هفت مرتبه بر روی مقداری اسپند بخوانید، سپس بر روی اسپند فوت کنید. آنگاه دود اسپند را در تمام خانه و برای اهل آن بچرخانید.

 

آیات ۲۵۵ تا ۲۵۷ سوره مبارکه بقره

اللّهُ لاَ إِلَهَ إِلاَّ هُوَ الْحَیُّ الْقَیُّومُ لاَ تَأْخُذُهُ سِنَهٌ وَ لاَ نَوْمٌ لَّهُ مَا فِی السَّمَاوَاتِ وَمَا فِی الأَرْضِ مَن ذَا الَّذِی یَشْفَعُ عِنْدَهُ إِلاَّ بِإِذْنِهِ یَعْلَمُ مَا بَیْنَ أَیْدِیهِمْ وَمَا خَلْفَهُمْ وَ لاَ یُحِیطُونَ بِشَیْءٍ مِّنْ عِلْمِهِ إِلاَّ بِمَا شَاء وَسِعَ کُرْسِیُّهُ السَّمَاوَاتِ وَ الأَرْضَ وَ لاَ یَۆُودُهُ حِفْظُهُمَا وَ هُوَ الْعَلِیُّ الْعَظِیمُ.

لاَ إِکْرَاهَ فِی الدِّینِ قَد تَّبَیَّنَ الرُّشْدُ مِنَ الْغَیِّ فَمَنْ یَکْفُرْ بِالطَّاغُوتِ وَ یُۆْمِن بِاللّهِ فَقَدِ اسْتَمْسَکَ بِالْعُرْوَهِ الْوُثْقَیَ لاَ انفِصَامَ لَهَا وَاللّهُ سَمِیعٌ عَلِیمٌ.

اللّهُ وَلِیُّ الَّذِینَ آمَنُواْ یُخْرِجُهُم مِّنَ الظُّلُمَاتِ إِلَی النُّوُرِ وَالَّذِینَ کَفَرُواْ أَوْلِیَآۆُهُمُ الطَّاغُوتُ یُخْرِجُونَهُم مِّنَ النُّورِ إِلَی الظُّلُمَاتِ أُوْلَئِکَ أَصْحَابُ النَّارِ هُمْ فِیهَا خَالِدُونَ.»

 

همچنین آیات ۴۲ تا ۵۲ سوره مبارکه ابراهیم

وَلَا تَحْسَبَنَّ اللَّهَ غَافِلًا عَمَّا یَعْمَلُ الظَّالِمُونَ إِنَّمَا یُؤَخِّرُهُمْ لِیَوْمٍ تَشْخَصُ فِیهِ الْأَبْصَارُ (۴۲)

مُهْطِعِینَ مُقْنِعِی رُئوسِهِمْ لَا یَرْتَدُّ إِلَیْهِمْ طَرْفُهُمْ وَأَفْئِدَتُهُمْ هَوَاءٌ (۴۳)

وَأَنْذِرِ النَّاسَ یَوْمَ یَأْتِیهِمُ الْعَذَابُ فَیَقُولُ الَّذِینَ ظَلَمُوا رَبَّنَا أَخِّرْنَا إِلَى أَجَلٍ قَرِیبٍ نُجِبْ دَعْوَتَکَ وَنَتَّبِعِ الرُّسُلَ أَوَلَمْ تَکُونُوا أَقْسَمْتُمْ مِنْ قَبْلُ مَا لَکُمْ مِنْ زَوَالٍ (۴۴)

وَسَکَنْتُمْ فِی مَسَاکِنِ الَّذِینَ ظَلَمُوا أَنْفُسَهُمْ وَتَبَیَّنَ لَکُمْ کَیْفَ فَعَلْنَا بِهِمْ وَضَرَبْنَا لَکُمُ الْأَمْثَالَ (۴۵)

وَقَدْ مَکَرُوا مَکْرَهُمْ وَعِنْدَ اللَّهِ مَکْرُهُمْ وَإِنْ کَانَ مَکْرُهُمْ لِتَزُولَ مِنْهُ الْجِبَالُ (۴۶)

فَلَا تَحْسَبَنَّ اللَّهَ مُخْلِفَ وَعْدِهِ رُسُلَهُ إِنَّ اللَّهَ عَزِیزٌ ذُو انْتِقَامٍ (۴۷)

یَوْمَ تُبَدَّلُ الْأَرْضُ غَیْرَ الْأَرْضِ وَالسَّمَاوَاتُ وَبَرَزُوا لِلَّهِ الْوَاحِدِ الْقَهَّارِ (۴۸)

وَتَرَى الْمُجْرِمِینَ یَوْمَئِذٍ مُقَرَّنِینَ فِی الْأَصْفَادِ (۴۹)

سَرَابِیلُهُمْ مِنْ قَطِرَانٍ وَتَغْشَى وُجُوهَهُمُ النَّارُ (۵۰)

لِیَجْزِیَ اللَّهُ کُلَّ نَفْسٍ مَا کَسَبَتْ إِنَّ اللَّهَ سَرِیعُ الْحِسَابِ (۵۱)

هَذَا بَلَاغٌ لِلنَّاسِ وَلِیُنْذَرُوا بِهِ وَلِیَعْلَمُوا أَنَّمَا هُوَ إِلَهٌ وَاحِدٌ وَلِیَذَّکَّرَ أُولُو الْأَلْبَابِ (۵۲)

 

دستورالعمل دیگر برای رفع دعوا در خانه

همچنین یک دعا برای رفع دعوا در خانه نیز توصیه شده که می بایست به مدت هفت روز بر روی یک ظرف آب خوانده و سپس به آن بدمید. البته نقل است که در هنگام قرائت این دعا بهتر است دست راست خود را در آب قرار بدهید. سپس از این آب به تمام اتاق و گوشه و کنار منزل به ویژه درگاه خانه و اتاق ها بپاشید. دستورالمعل این دعا برای رفع دعوا در خانه به این صورت است که در ابتدا سه مرتبه دعای زیر را بخوانید

( بسم الله الرحمن الرحیم یا مَعْشَرَ الجِنِّ اُناشِدْکُمْ بالعَهدِ الذی اَخَذَهُ عَلَیکُم سُلَیْمانِ بْنِ داوود اَنْ لاتُؤذُونا و لاتَظْهَروا لَنا ).

و سپس در ادامه، دعای زیر را به همان شیوه ای که اشاره شد بر روی آب خوانده و بر آن فوت کنید:

بسم اللهِ اَمْسَیْنا بالله الذی لَیْسَ مِنْهُ شَیءٌ مُمْتَنع و بِعِزَّه الله الَّتی لاتُضام و بِسُلطانِ‌ الله ِ‌المَنیع نَحْتَجِبُ و باَسمائِهِ الحُسنیٰکُلُّها عائِذٌ من الاَبالِسه و مِنْ شَرِّ شَیاطینَ‌ الانسِ‌ و الجِنّ و مِنْ شَرِّ کُلِّ مُعْلِنٍ و مُسِر و مِنْ شُرِّ ما یُخْرِجُ باللَّیلِ و یَکْمُنُ بالنَّهارِ و یَکْمُنُ باللَّیلِ و یَخْرُجُ بالنَّهارِ‌و مِنْ شُرِّ ما خَلَقَ و ذَرَأَ و بَرَأَ و مِنْ شَرِّ اِبلیسَ و جُنودِهِ و مِنْ شَرِّ کُلِّ دابَّهٍ اَنْتَ آخِذٌ بِناصِیَتِها اِنَّ رَبّی علیٰ صِراطٍ مُستقیم اعوذُ بالله ِ بِما اسْتَعاذَ بِهِ موسی و عیسی و ابراهیم الَّذی وَفّیٰ مِنْ شَرِّ ما خَلَقَ و ذَرَأَ و بَرَأَ و مِنْ شَرِّ‌ اِبلیسَ و جُنودِهِ و مِنْ شَرِّ ما یَبغیٰ اَعوذُ باللهِ السَّمیعِ العَلیم مِنَ الشَّیطان ِ الرجیم سوره حمد و فلق و ناس و زلزال )

دعا برای دوری از دعوا و جنگ در خانه

 سومین دستورالعمل و دعا برای رفع دعوا در خانه

برای انجام دعای رفع درگیری و دعوا در خانواده، لازم است که در ابتدا مقداری نمک دانه درشت را فراهم نموده و آن را در ظرفی بریزید. آنگاه با وضو، دست راست را روی نمک ها بگذارید و ۳۱۳ بار به نیت رفع گرفتاری و دعوا، اسماء متبرکه ( الله الحی القیوم العلی العظیم ) را تکرار کنید. توجه داشته باشید که این ۵ اسم متبرکه را باهم بخوانید و هر پنج اسم را با هم ۳۱۳ بار بخوانید. اکنون این نمک ها را در نقاط مختلف و به خصوص در چهار کنج اتاق و حیاط ریخته و در هنگام انجام آن نیز، این آیه را مدام با خود بخوانید: ( وَ لایَؤُدُهُ حِفْظُهُما و هُوَ العَلیُّ العَظیمُ) و همچنان ادامه داده تا نمک تمام شود. به خواست و لطف الهی این دعا برای رفع دعوا در خانه بسیار اثرگذار و نافع خواهد بود و اختلافات به زودی برطرف خواهند شد.

 

دعایی سریع الاجابه برای رفع دعوا در بین اعضای خانواده

نقل است که وقتی اختلاف میان حضرت شعیب (ع) و یارانش با کافرانی که در مقابل پیامبری او مقاومت می کردند، بالا گرفت؛ دعایی را خواندند که پس از آن با یک زلزله شدید و هولناک، تمامی کافران و قوم آنها به هلاکت رسیدند. بدین گونه مردم از ظلم و نافرمانی آنها رهایی یافتند.

این دعا که قسمتی از آیه ۸۹ سوره اعراف است، دارای اثرات فراوانی می باشد که به تجربه ثابت شده برای رفع دشمنی و بن بستی که در اثر اختلافات و اعتقادات دینی به وجود آمده بسیار نتیجه بخش است. همچنین به عنوان دعا برای رفع دعوا در خانه نیز بسیار نافع می باشد.

«وَسِعَ رَبُّنا کُلَّ شَیْ‏ءٍ عِلْماً عَلَی اللَّهِ تَوَکَّلْنا رَبَّنَا

افْتَحْ بَیْنَنا وَ بَیْنَ قَوْمِنا بِالْحَقِّ وَ أَنْتَ خَیْرُ الْفاتِحینَ»

«علم پروردگار ما، به همه چیز احاطه دارد. تنها بر خدا توکل کرده ایم. پروردگارا!

میان ما و قوم ما به حق داوری کن که تو بهترین داورانی»

 

۳.۷/۵ - (۳ امتیاز)

همچنین ببینید

دعوات رحمانی و گرفتن خاتم طاعت

بسم الله الرحمن الرحیم موضوع: دعوات رحمانی و گرفتن خاتم طاعت کد ثبت علمی در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سلام وقت بخیر چطور میتوانم کمکتون کنم؟!
ارسال