خانه / ادعیه و اذکار / نوشتن دعا برای شفای بیمار
نوشتن دعا برای شفای بیمار
نوشتن دعا برای شفای بیمار

نوشتن دعا برای شفای بیمار

نوشتن دعا برای شفای بیمار و رفع مرض یکی از خواسته ها و نیازهای اغلب مردم در هنگام مواجهه با یک بیماری است که از سید دعا نویس معتبر می توان آن را درخواست کرد. دعا برای شفای بیماران از آداب ما ایرانیان و به ویژه مسلمانان ها است و همواره از خداوند خواهانیم جامه سلامت بر تن بیماران بپوشاند. اما علاوه بر دعاها و نجواهای روزانه، ادعیه ها و اذکاری از جانب بزرگان دین و ائمه برای درمان بسیاری از ناتوانی های جسمی توصیه شده اند که مداومت بر آنها در بهبود و شفای زودهنگام این بیماری ها نتیجه بخش می باشد. در ادامه چند دعای عظیم الشأن برای شفای بیمار و رفع گرفتاری های جسمی را ارائه می نمائیم.

 

دعا برای شفای بیمار از طرف جبرئیل

از دعاهای مجرب برای رفع ناراحتی ها که در زبده الدعوات و از زبان پیامبر (ص) روایت شده، دعایی است که در هنگام بیماری امام حسن (ع) و از جانب جبرئیل بر پیامبر نازل گردید. در این روایت آمده که وقتی پیامبر (ص) به خانه دخترش فاطمه وارد شد، امام حسن را در حال مریضی دید، بسیار ناراحت و نگران از خداوند طلب شفا کردند که در این حال، جبرئیل به محضر پیامبر فرود آمد و گفت: ای محمد تو را دعایی تعلیم خواهم داد که با تلاوت آن، فرزندت از این حال رهایی خواهد یافت. سپس خواند:

 

اللهم لا اله الا انت العلی العظیم ذو السلطان القدیم و المن العظیم و الوجه الکریم

لا اله الا انت العلی العظیم ولی الکلمات التامات و الدعوات المستجابات خل ما اصبح.

پیامبر پس خواندن این دعا برای شفای بیمار ، دستش را روی پیشانی امام حسن (ع) گذاشت و به لطف پروردگار، ایشان شفا پیدا کردند.

از آن پس، هر شخصی که بیماری بر او عارض می شد پس از خواندن این دعا به تعداد چهل مرتبه، به خواست و لطف الهی شفا می یافت.

 

دعایی دیگر برای شفای بیمار

دیگر دعا برای شفای بیمار که در جواهر القرآن نیز به آن تاکید زیادی شده، ذکر لا اله الا انت سبحانک انی کنت من الظالمین است که خواندن آن به تعداد ۴۰ مرتبه، عافیت و شفای بیمار را به خواست پروردگار دنبال دارد.

از برکات و درجات این ذکر آن است که حتی اگر با خواندن این ذکر، بیمار جان خود را از دست بدهد، ثواب شهید بر او نوشته می شود و گناهان او آمرزیده خواهد شد.

دعای عظیم الشأن منسوب به پیامبر

دعا برای شفای بیمار که در کتاب مهج الدعوات آن را به پیامبر اکرم (ص) نسبت داده و توسط امام صادق (ع) نقل شده‌است برای بیماری های صعب‌العلاجی و دشواری است که هیچ درمانی برای آن نتیجه نداشته و پزشکان نیز از اون قطع امید کرده اند.

توصیه شده که این دعا را چهل مرتبه پس از نماز صبح بخوانید:

 

«بسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ

اَلْحَمُدللَّهِ رَبِّ الْعالَمینَ

حَسْبُنَا اللَّهُ وَ نِعْمَ الْوَکیلُ

تَبارَکَ اللَّهُ اَحْسَنُ الْخالِقینَ

وَلا حَوْلَ وَلاقُوَّهَ اِلاَّ بِاللَّهِ الْعَلِىِّ الْعَظیمِ»

 

پس از خواندن این دعا، انشاالله و به خواست خداوند متعال، شفای بیمار فوری و عاجل حاصل می شود.

سوره هایی از قرآن برای نوشتن دعا شفای بیمار

  • قرائت سوره حشر

علاوه بر نوشتن دعا برای شفای بیمار قرائت خالصانه سوره هایی از قرآن کریم بر بالین فرد بیمار نیز شفادهنده همه بیماری های جسمی به جز مرگ خواهد بود که سوره مبارکه حشر یکی از این سوره ها می باشد. همچنین روایت شده که پیامبر (ص) می فرمایند که برای شفا و بهبودی بیمار و در هنگام خواندن سه آیه آخر این سوره، دست را روی سر گذاشته و سپس آیات را قرائت نمایید. این آیات در ادامه ذکر شده است:

 

«هُوَ اللهُ الَّذِی لَا إِلَهَ إِلَّا هُوَ عَالِمُ الْغَیْبِ وَالشَّهَادَهِ هُوَ الرَّحْمَنُ الرَّحِیمُ (۲۲)٭

هُوَ اللهُ الَّذِی لَا إِلَهَ إِلَّا هُوَ الْمَلِکُ الْقُدُّوسُ السَّلَامُ الْمُؤْمِنُ الْمُهَیْمِنُ الْعَزِیزُ الْجَبَّارُ الْمُتَکَبِّرُ سُبْحَانَ اللهِ عَمَّا یُشْرِکُونَ (۲۳)٭

هُوَ اللهُ الْخَالِقُ الْبَارِئُ الْمُصَوِّرُ لَهُ الْأَسْمَاء الْحُسْنَی یُسَبِّحُ لَهُ مَا فِی السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَهُوَ الْعَزِیزُ الْحَکِیمُ‏»(۲۴)

 

  • قرائت سوره حمد

در دین اسلام بر خواندن سوره حمد و دعا برای شفای بیمار همواره توصیه شده است. بر اساس فرموده های پیامبر اکرم (صلی الله)، قرائت سوره حمد به تعداد هفت مرتبه درمان هر دردی است. همچنین خواندت صد مرتبه سوره حمد حتی اگر روح از جسم بیمار خارج شده باشد، به مشیت الهی به بدن باز خواهد گشت.

 

  • قرائت سوره های انعام و نحل

نقل است که امام باقر علیه السلام فرموده اگر دچار مرضی شدی که ترس از دست دادن جان بر شما غالب گشت، بر خواندن سوره انعام مداومت کنید چرا‌که درمان بیماری و مانع رسیدن هر آسیبی از آن مرض به شما خواهد بود.

همچنین ایشان فرموده اند که هرکس سوره نحل را در هر ماه تلاوت کند، همزمانی که از هفتاد نوع بلا و مرض ایمن می شود، دربرابر بدهکاری، دیوانگی، جذام و پیسی نیز مصون خواهد ماند.

 

آیه ای مجرب برای درمان و شفای بیمار

قرائت آیه ۵۷ سوره یونس به همراه دعا برای شفای بیمار بسیار سفارش شده و مجرب می باشد.

 

«یَا أَیُّهَا النَّاسُ قَدْ جَاءتْکُم مَّوْعِظَهٌ مِّن رَّبِّکُمْ وَشِفَاء لِّمَا فِی الصُّدُورِ وَهُدًى وَرَحْمَهٌ لِّلْمُؤْمِنِینَ»

با خواندن روزانه این آیه شریفه به لطف خداوند متعال، شفای عاجل عنایت خواهد شد.

 

 

نوشتن دعا برای شفای بیمار که در بین اعضا خانواده و از عزیزانمان است اگر به قلم استاد و سید دعانویس معتبر و با قلم پر برکت و نفس گرم او نوشته شود حتما نتیجه بخش خواهد بود برای دریافت اطلاعات و آگاهی های لازم از نحوه ی نوشتن دعا برای شفای بیمار با استاد سید دعا نویس معروف سید کاظمی با شماره تماس ۰۹۱۲۰۴۳۲۹۳۲ در سایت دعاگو ۷۸۶ تماس بگیرید و خودتان میزان اعتبار و صحت را دریفت خواهید کرد.

 

موارد زیر برای اطلاعات بیشتر توصیه می شود:

لوح عین حضرت علی (ع)

دعا برای ثروتمند شدن

چگونه می توان سحر را باطل کرد؟

لوح خاتم حضرت سلیمان

دعا از امام صادق (ع)

نوشتن دعا برای بچه دارشدن

بهترین دعا بخت گشایی و ازدواج

دعا برای افزایش قدرت و منزلت

 

 

۳.۷/۵ - (۴ امتیاز)

همچنین ببینید

تاثیرات روانی سنگها

بسم الله الرحمن الرحیم موضوع: تاثیرات روانی سنگها کد ثبت علمی در مجتمع مصباح کربلا …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سلام وقت بخیر چطور میتوانم کمکتون کنم؟!
ارسال