خانه / ادعیه و اذکار / بخت گشایی / نماز مخصوص گشایش ازدواج
نماز مخصوص گشایش ازدواج از حضرت علی (ع)
نماز مخصوص گشایش ازدواج از حضرت علی (ع)

نماز مخصوص گشایش ازدواج

نماز مخصوص گشایش ازدواج که ازدواج کردن یک سنت قدیمی بوده و در هر ادیان و مذهبی به رسوم خاص خود انجام می گیرد بسیار مجرب و سریع الاجابه خواهد بود، اما برخی از افراد به دلیل بسته بودن بختشان ممکن است هیچ گاه رنگ ازدواج را هم مشاهده نکرده و دچار مشکل ازدواج باشند. همین امر موجب می شود تا عده ای به دعا و ثنا روی آورده تا بتوانند مشکل ازدواجشان را برطرف کنند.

البته این دسته افراد با راه کارهایی که می دانند و یا به آنها پیشنهاد می شود سعی در برطرف کردن مشکل ازدواجشان دارند . از حضرت علی روایت شده کسانی که مشکل ازدواج دارند و بختشان بسته است، می توانند با خواندن این نماز نه تنها بخت گشایی کنند، بلکه مورد مناسبی هم نصیب آنها خواهد شد.

 

نماز مخصوص گشایش ازدواج از حضرت علی (ع)

این نماز دو رکعتی می باشد و بصورت زیر انجام می شود.

پس از حمد باید سوره یاسین خوانده شود و بعد از نماز نیز ۱۰۰ مرتبه الحمدلله گفته شود. سپس باید یک دعا را که به شرح زیر است بخواند:

اللَّهُمَّ ارْزُقْنِی زَوْجَهً صَالِحَهً وَدُوداً وَلُوداً شَکُوراً قَنُوعاً غَیُوراً إِنْ أَحْسَنْتُ شَکَرَتْ وَ إِنْ

أَسَأْتُ غَفَرَتْ وَ إِنْ ذَکَرْتُ اللَّهَ تَعَالَى أَعَانَتْ وَ إِنْ نَسِیتُ ذَکَّرَتْ وَ إِنْ خَرَجْتُ مِنْ عِنْدِهَا

 حَفِظَتْ وَ إِنْ دَخَلْتُ عَلَیْهَا سُرَّتْ وَ إِنْ أَمَرْتُهَا أَطَاعَتْنِی وَ إِنْ أَقْسَمْتُ عَلَیْهَا أَبَرَّتْ

قَسَمِی وَ إِنْ غَضِبْتُ عَلَیْهَا أَرْضَتْنِی یَا ذَا الْجَلَالِ وَ الْإِکْرَامِ هَبْ لِی ذَلِکَ فَإِنَّمَا اَسئله

و لا اَجدُ اِلّا مامنَنتَ وَاَعطَیت

 

ناگفته نماند حضرت علی سپس بیان داشتند این نماز نه تنها مشکل ازدواج را برطرف خواهد کرد، بلکه انسان می تواند هر جا از خدا حاجت و  نیازی دارند طلب کنند. بدین صورت اگر دارای مشکل ازدواج هستید، با خواندن این نماز رفع مسئله کرده و مورد مناسبی شامل حالتان شود.

افراد بسیاری هستند که این دستورات الهی را انجام داده و موفق شدند تا به آرزو و رویای خود دست پیدا کنند. بنابراین چه خوب خواهد بود اگر به آنها عمل شود. خداوند تبارک و تعالی آن قدر بزرگ بوده که طلب دعا و آرزو بی شک دست شما را خالی نخواهد گذاشت. بنابراین باید با عمل به دعا و روش هایی که ائمه معصومین و انبیا الهی بیان می داشتند، به رفع این مشکلات و مسائل پرداخت.

ازدواج سنت حسنه ای بوده اما برخی افراد به دلایلی قادر به ازدواج نیستند. اگرچه در این بین افرادی هستند که به موجب یک بیماری نمی توانند صاحب خانواده شوند. اما آنجایی که هیچ مسئله ای دیگر وجود ندارد، افراد باید به سراغ دعا و اذکار الهی رفته یا نمازی به جا آورند تا بتوانند بخت طلسم شده را به بختی نیکو تبدیل سازند.

باید بیان داشت که نسبت به پیام ائمه و انبیا نباید بی توجه بود. آنها از جانب خداوند علم و دانشی داشتند که می توانستند مشکلات مردمان زمانه خود را به سادگی برطرف سازند اما مردمان امروزی در نبود آنها باید به کتاب ها و روایت ها توجه داشته باشند، بی شک می توانند این مشکلات را برطرف بسازند.

 

۱/۵ - (۲ امتیاز)

همچنین ببینید

نماز حضرت زهرا برای ازدواج

نماز حضرت زهرا برای ازدواج

نماز حضرت زهرا برای ازدواج یکی از جمله نمازهایی است که برای بازگشایی بخت  خوانده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سلام وقت بخیر چطور میتوانم کمکتون کنم؟!
ارسال