خانه / ادعیه و اذکار / دعا برای پیدا کردن شغل
دعا برای پیدا کردن شغل
دعا برای پیدا کردن شغل

دعا برای پیدا کردن شغل

دعا برای پیدا کردن شغل از نیازهای معنوی اکثریت مردم و به ویژه جوانان در شرایط فعلی جامعه است چراکه لازمه وجود رفاه و آرامش در خانواده، داشتن یک شغل خوب و با درآمد کافی می باشد. البته یکی از معزلات کنونی کشور ما، بیکاری اکثر فارغ التحصیلان و جوانانی است که حتی با وجود برخورداری از تخصص لازم در زمینه های گوناگون، موفق به یافتن یک شغل مناسب نشده اند.

اعتقادات ما مسلمانان و راهنمایی های بزرگان در اغلب مواقع، برطرف کننده بسیاری از موانع زندگی ما بوده و توسل به ائمه و ختم برخی آیات و سوره ها می تواند در این مسئله نیز راهگشا باشد. لذا در ادامه برای رفع مشکل بیکاری، با مروری بر توصیه های دینی و مراجعه به ادعیه ها و ختم های مجرب، چند دعا برای پیدا کردن شغل ارائه خواهیم کرد.

 

 

هفت آیه از سوره یوسف برای پیدا کردن شغل

یک دعا برای پیدا کردن شغل که در اکثر کتب ادعیه معتبر و از زبان اغلب علما به آن اشاره جدی شده، خواندن ۷ آیه از سوره یوسف است. به این صورت که اگر تلاش خود را برای یافتن یک شغل خوب به کار بسته اما نتیجه لازم در این باره را کسب ننموده اید، اولین پنجشنبه از ماه قمری را روزه گرفته و پس از افطار، بعد از نماز عشا، شب پیش از خوابیدن، سپس با قرارگرفتن در رختخواب نیز این هفت آیه را تلاوت نماید.

 

 

سوره یوسف از آیه ۵۰ تا ۵۶:

وَقَالَ الْمَلِکُ ائْتُونِی بِهِ فَلَمَّا جَاءهُ الرَّسُولُ قَالَ ارْجِعْ إِلَی رَبِّکَ فَاسْأَلْهُ مَا بَالُ النِّسْوَهِ اللاَّتِی قَطَّعْنَ أَیْدِیَهُنَّ إِنَّ رَبِّی بِکَیْدِهِنَّ عَلِیمٌ (۵۰) قَالَ مَا خَطْبُکُنَّ إِذْ رَاوَدتُّنَّ یُوسُفَ عَن نَّفْسِهِ قُلْنَ حَاشَ لِلّهِ ماعَلِمْنَا عَلَیْهِ مِن سُوءٍ قَالَتِ امْرَأَهُ الْعَزِیزِ الآنَ حَصْحَصَ الْحَقُّ أَنَاْ رَاوَدتُّهُ عَن نَّفْسِهِ وَإِنَّهُ لَمِنَ الصَّادِقِینَ (۵۱) ذَلِکَ لِیَعْلَمَ أَنِّی لَمْ أَخُنْهُ بِالْغَیْبِ وَأَنَّ اللّهَ لاَ یَهْدِی کَیْدَ الْخَائِنِینَ (۵۲)‏ وَمَا أُبَرِّئُ نَفْسِی إِنَّ النَّفْسَ لأَمَّارَهٌ بِالسُّوءِ إِلاَّ مَا رَحِمَ رَبِّیَ إِنَّ رَبِّی غَفُورٌ رَّحِیمٌ (۵۳) وَقَالَ الْمَلِکُ ائْتُونِی بِهِ أَسْتَخْلِصْهُ لِنَفْسِی فَلَمَّا کَلَّمَهُ قَالَ إِنَّکَ الْیَوْمَ لَدَیْنَا مِکِینٌ أَمِینٌ (۵۴) قَالَ اجْعَلْنِی عَلَی خَزَآئِنِ الأَرْضِ إِنِّی حَفِیظٌ عَلِیمٌ (۵۵) وَکَذَلِکَ مَکَّنِّا لِیُوسُفَ فِی الأَرْضِ یَتَبَوَّأُ مِنْهَا حَیْثُ یَشَاءُ نُصِیبُ بِرَحْمَتِنَا مَن نَّشَاء وَلاَ نُضِیعُ أَجْرَ الْمُحْسِنِینَ (۵۶)

 

پس از خواندن این آیات به دفعات مشخص شده و در هنگام خواب، هریک از ذکرهای لا اله الا الله ، الله اکبر، سبحان الله، استغفرالله و صلوات را صد مرتبه تکرار نموده سپس به خواب برود.

صبح روز جمعه و پس از ادای نماز صبح، این هفت آیه از سوره مبارکه یوسف را  با جوهر مشکی، مرکب و یا زعفران بر روی کاغذی سفید بنویسد. اکنون با این نیت که بر هیچ کس ظلم روا مدارد و همواره سخنی جز حق و راستی بر زبات نراند آیات نوشته شده را در بالای درب ورودی منزل خود آویزان کند. به خواست الهی به زودی و در همان هفته به مقصود خود دست خواهد یافت.

توجه داشته باشید که دائم الوضو بودن، بدنی خوش عطر و پوشیدن لباس پاک در هنگام روزه و موقع نوشتن و خواندن این آیات و دعا برای پیدا کردن شغل بسیار مهم و توصیه شده است.

 

آیات ۷۳ و ۷۴ سوره آل عمران

دیگر دعا برای پیدا کردن شغل که تاثیر آن در رفع مشکل بیکاری به دفعات تجربه شده، نوشتن آیات ۷۳ و ۷۴ سوره از سوره مبارکه آل عمران بر روی کاغذ و بستن آن بر بازو است.

نوشتن و بستن این آیات بر بازو برای قبولی در خطبه عقد نیز سفارش می شود.

قُل اِنَّ الفَضلَ بِیَدِاللهِ یُؤتیهِ مَن یَّشاءُ وَاللهُ واسِعٌ عَلیمٌ.

یَختَصُّ برَحمَهِ مَن یَّشاءُ وَاللهُ ذُوالفَضلِ العَظیمِ.

این دعا را با بدنی طاهر و پاک و در روز و ساعت نیکو و با زعفران یا جوهر روحانی بنویسید تا انشاالله تعالی به خواسته خود دست پیدا کنید.

 

توصیه آیت اللّه بهجت (ره) برای پیدا کردن شغل

یک دعا برای پیدا کردن شغل از زبان عالم برجسته، آیت الله بهجت نیز نقل گردیده که فرمودند: پس از نماز صبح به دفعات زیاد این دعا را تکرار کنید و پیش و پس از آن نیز صلوات فرستاده تا به خواست الهی، نیت شما در یافتن شغل برآورده گردد:

اللّهم اَغنِنی بحلالک عَن حَرامِکَ و بِفَضلِکَ عَمَن سِواک.

 

ختم های موثر برای پیدا کردن شغل

علاوه بر دعا برای پیدا کردن شغل ، ختم هایی مانند ختم ۲۰ روزه قرآن نیز بسیار موکد می باشد. به این طریق که نیت کرده که قرآن را ظرف ۲۰ روز ختم نمائید. این ختم علاوه بر رفع مشکل بیکاری، برای تمامی حاجات جوابگو خواهد بود ان شاء الله.

ختم ۴۰ روزه سوره حشر نیز از جمله ختم های موثر برای یافتن شغل است. به این صورت که ۴۰ روز یا ۴۰ شب پشت سر هم سوره مبارکه حشر را قرائت کنید و در صورت ایجاد وقفه و فاصله بین این چهل روز، ختم را از اول شروع نمائید.

 

ذکرهای مهم برای یافتن شغل

هرکس در ساعت ابتدائی روز، ذکر “یا رزاق” را به تعداد ۳۰۸ مرتبه تکرار کند، رزق و روزی او فراوان می گردد. همچنین گفتن ذکر “یا غنی” در میان نماز مغرب و عشاء به تعداد ۱۰۶۰ مرتبه نیز، ثروتی عظیم را از خزانه الهی را روانه شما می کند.

با قرار دادن دست خود بر روی سینه و ۷۰ مرتبه تکرار ذکر “یا فتاح” نیز هر روز بعد از نماز صبح، گشایشی در کار و روزی شما حاصل می شود.

دادن صدقه به هر مقدار نیز برای حل مشکل بیکاری و پذیرفته شدن دعا برای پیدا کردن شغل از سوی پروردگار، توصیه شده است.

دعای مجرب برای استخدام شدن

اگر کسی به نیت قبول شدن در آزمون استخدامی، ۲ بار صلوات بفرستد و دو مرتبه آیه الکرسی و الم نشرح را بخواند سپس انگشت کوچک تا بزرگ خود را عقد کند (ببندد)، موفق خواهد شد.

یکی از راه های قبولی دعا برای پیدا کردن شغل و گشایش در امورات، خواندن آیه الکرسی بعد از هر نماز است. خواندن ۱۰ بار سوره قدر بعد از نماز صبح نیز دارای تاثیری عجیب می باشد.

 

ذکر مهم برای پیدا شدن کار و رهایی از کسادی

هرگاه کار شما کساد شد و یا به دنبال یافتن شغلی مناسب بودید، این آیه را بخوانید تا انشاءالله مشکل حل شود:

یَرْجونَ تِجارَهً لَنْ تَبورَ (سوره فاطر آیه ۲۹)

“امید تجارتی دارند که هرگز زیان و زوال نخواهد یافت.”

 

پیشنهاد می شود مطلب آیه و سوره برای یافتن شغل را ببینید راهکارهای عالی نیز برای افرادی که به دنبال استخدام شدن در شغل مورد دلخواه خود هستند آمده است.

۳/۵ - (۵ امتیاز)

همچنین ببینید

دعوات رحمانی و گرفتن خاتم طاعت

بسم الله الرحمن الرحیم موضوع: دعوات رحمانی و گرفتن خاتم طاعت کد ثبت علمی در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سلام وقت بخیر چطور میتوانم کمکتون کنم؟!
ارسال