خانه / ادعیه و اذکار / بهترین دعا برای عاقبت بخیری
بهترین دعا برای عاقبت بخیری
بهترین دعا برای عاقبت بخیری

بهترین دعا برای عاقبت بخیری

همیشه از گذشتگان افضل ترین مناجاتی که از انسان به سمت درگاه الهی بوده است، همین سرانجام و پایان خوب و خوش داشتن بوده است. امروز شما را با بهترین دعا برای عاقبت بخیری و تفسیری از این دعا آشنا می کنیم و دستوراتی با منبع موثق از دعاهای معتبر به شما خواهیم آموخت.

دعایی که به جهت عاقبت به خیری برای فرزندان، خانواده و حتی جامعه و کشور نیز خوانده می شود از زبان انبیا و اولیای الهی نیز سفارش و تاکید شده است.

 

بهترین دعا برای عاقبت بخیری

در آیه صد و یکم سوره یوسف، متن و نیایش دعایی می باشد که به جهت عاقبت به خیر کردن سرنوشت انسان ها نیز خواهنده می شود.

 

برای عاقبت به خیر شدن این دعا را بخوانید:

«فاطِرَ السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ أَنْتَ وَلِیِّی فِی الدُّنْیا وَ الْآخِرَهِ تَوَفَّنی‏ مُسْلِماً وَ أَلْحِقْنی‏ بِالصَّالِحینَ»

 

متن ترجمه آیه ۱۰۱ سوره یوسف:

«ای آفریننده آسمانها و زمین! تو ولی و سرپرست من در دنیا و آخرت هستی، مرا مسلمان بمیران و به صالحان ملحق فرما»

 

 

دعای عاقبت بخیر شدن از زبان کیست؟

حضرت یوسف همان شخص والا مقامی می باشند که دعای عاقبت به خیری را در مناجات های عاشقانه ای که با پروردگار عالم داشته است طلب می کند.به عبارتی منشا بهترین دعا برای عاقبت بخیری مضمون حضرت یوسف علیه سلام بوده است که به سایرین از جنبه های دیگر منتقل شده است.

درواقع هنگامی که حضرت یوسف به پادشاهی رسید و همانطور که سریال داستان یوسف پیامبر نیز از تلویزیون پخش می شود، می بینید که هنگامی که حضرت یوسف به دیدار پدر بزرگوترشان حضرت یعقوب مشرف می شوند، به تخت پادشاهی نشسته اند. درواقع دعای عاقبت به خیری حضرت یسف پس از پادشاه شدن و دیدار پدر می باشد که از پروردگار جهانیان خواستار آن می شود.

 

تفسیر دعای عاقبت بخیر شدن حضرت یوسف (ع)

حضرت یوسف (ع) نعمت هایی که از جانب پروردگار می گیرید را شمارش می کند و خداوند را سپاس می گوید و آنچان غرق در ستایش خداوند می شود که حضور دیگران را در کنار خود احساس نمی کند و فقز با خداوند نیایش و زمزمه می کند.

در گفتگویی که در بین حضرت یوسف و خداوند یکتا می گذرت کلمات و دعاهای زیر است:

حضرت یوسف خطاب به خدای تعالی می گوید: به وجود آورنده آسمان و زمین توهستی و آن ولی که برای من در دنیا و آخرت جای دارد تو هستی.  من در ولایت تمام و کمال تو هستم ای خدای مهربان. من هیچگونه استقلال و یا حتی مالک مرگ و حیات خود ندارم . آنچه برای این ولایت ضروری است آن می باشد که من مسلمان بمیرم و وظیفه ی من هم اطاعت و بندگی تو می باشد و تسلیم به اوامر و دستوراتت هستم و درخواست دارم که من به کمال مراتب ایمان واقف بشوم.

 

آن گاه حضرت یوسف می فرمایند که:

من را به شایستگی تمام ملحق کن. درواقع از خدای خود می خواهد که در ردیف و گروه افراد صالح قرار گیرد . درواقع حضرت یوسف می داند که خداوند او را با اختیار آفریده است، و از خدا می خواهد تا بتواند با اختیاری که دارد آنچه مورد رضایت خداوند است را انتخاب و انجام دهد. افرادی که صالح هستند همان های هستند که رضای خداوند را مورد رضایت خود قرار داده اند.

پس از آنکه یوسف پیامبر (ع ) در قبال رب العزه، به مقام ذلت مستغرق گردید، و به ولایت خداوند هم در دنیا و هم در آخرت ایمان و شهادت داد، همانند شخص برده ای که در کمال اختیار مالک خود قرار دارد درخواست می کند، همچنان که خداوند بر او ولایت دارد، تا زمانی که زنده است او را تسلیم در برابر خود کند و در آخرت نیز در ردیف صالحان قرار داشته باشد. درواقع حضرت یوسف از پروردگار می خواهد همانند جد بزرگوارش حضرت ابراهیم، به همان مواهب الهی که به او اختصاص داده شده بود به او نیز اختصاص داده شود.

 

 

برای عاقبت بخیری از قرآن و اهل بیت جدا نشوید

جهت آنکه انسان بتواند به ریسمان عاقبت بخیری چنگ زند آن است که حتما به ریسمان الهی این دعای عاقبت بخیری وصل باشد. ما به صورت روزانه در نمازهای خود از خداوند می خواهیم که ما را هدایت کند و راه ما را از راه آنانی که مورد خشم و غضب خداوند بوده اند جدا کند و درواقع نجات دهد تا به راه آنان گرفتار نشویم.

 

پیامبر اکر م در حدیث ثقلین فرمودند:

«انی تارک فیکم الثقلین کتاب الله وعترتی ما ان تمسکتم بهما لن تضلوا بعدی

ترجه :

برای شما مردم دو امانت که هم گرانبها هستند و هم نفیس به امانت می گذارم که یکی از این دو امانت یکی کتاب خدا قرآن کریم می باشد و دیگری عترت و اهل بیت خود می باشد .تا زمانی که شما به این دو مورد متصل باشید هرگز در مسیرگمراهی نخواهید افتاد.»

این حدیث بصورت مستقیم بهترین دعا برای عاقبت بخیری را به مردم حال و آینده توصیه می کند که مسیر بریا شما کاملا مشخص می باشد و کافی است که قدم در راه بگذارید.

 

 

دعا برای عاقبت بخیری

از بهترین دعاها برای عاقبت بخیری چندین مورد را برای شما مطرح می کنیم که هم بصورت لفظی هستند و هم بصورت عملی که می بایست در زندگی خود قرار دهید.

 

  • در مفاتیح الجنان دعایی وجود دارد با نام دعای تمجید، که از امام صادق (ع) نیز نقلی بر اهمیت این دعا آمده است که،هر شخصی که این دعا را بخواند هم عاقبت بخیر می شود و هم از اهل افراد شقاوت کار نخواهد بود.
  • زیاد بگویید: بسم الله الرحمن الرحیم لا حول و لا قوه الا بالله العلی العظیم
  • دعای دوازدهم از کتاب صحیفیه سجادیه از امام سجاد نیز برای عاقبت بخیری بسیار مورد توجه قرار گرفته است. در مورد این دستور از مرحوم شیخ عباس قمی در کتاب منازل الآخره خود همین دعای ۱۲ ام را از بهترین دعا برای عاقبت بخیری و عاملی برای آن معرفی و توصیه کرده اند.
  • از بهترین دعا برای عاقبت به خیری که می توانید به آن وصل شوید خوانده سوره زلزال از قرآن کریم می باشد که می بایست به جهت عاقبت به خیر شدن در نماز خوانده شود.
  • از پیامبر گرامی اسلام نیز روایتی مبنی بر سرانجام خوش بودن کارها آمده است که فرموده اند: اگر کسی در روزهای جمعه که منصوب به امام زمان می باشد سوره مومنون را تلاوت کند نتیجه ای که از کارش دریافت می کند بهشت خواهد بود.
  • خواندن نماز در اول وقت خود از عوامل اصلی در عاقبت به خیری می باشد که در روایات متعدد نیز به آن توصیه اکید شده است.

 

نتیجه گیری :

ما انسان ها به دنیا می آییم تا رسالت خود را به سرانجام برسانیم و بتوانیم عاقبتی خوش و خیری داشته باشیم و هموارده در پی عاقبت به خیری برای خود و خانواده هستیم. اگر به دنبال دریافت بهترین دعا برای عاقبت بخیری فرزندان و خانواده خود دارید و در این مورد شرایط شما و یا فرزندتان به گونه ای خاص است که می خاهید از شخص سید و اهل قلم در این مورد دستوری مجرب دریافت نمایید با سید دعانویس استاد کاظمی با شماره ۰۹۱۲۰۴۳۲۹۳۲ تماس بگیرید و خواسته خود را مطرح کنید. همواره دستورات مجرب و با جوابدهی صد در صدی را دریافت می کنید که در این مورد نتیجه کار برای شما واضح خواهد بود.

۳/۵ - (۱ امتیاز)

همچنین ببینید

دعوات رحمانی و گرفتن خاتم طاعت

بسم الله الرحمن الرحیم موضوع: دعوات رحمانی و گرفتن خاتم طاعت کد ثبت علمی در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سلام وقت بخیر چطور میتوانم کمکتون کنم؟!
ارسال