خانه / ادعیه و اذکار / دعای ایمنی از سحر و جادو
دعای ایمنی از سحر و جادو
دعای ایمنی از سحر و جادو

دعای ایمنی از سحر و جادو

دعای ایمنی از سحر و جادو برای دوری از هر گونه طلسم و اثرات بد ناشی از آن بسیار مجرب است. ادعیه و اذکاری که برای در امان ماندن از شر سحر و جادو سفارش شده در حفظ آرامش زندگی و رهایی از حیله شیطان بسیار نتیجه بخش بوده و به این ترتیب، همواره در پناه خداوند خواهید بود. به همین منظور در این مطلب برخی ذکرها و دعاهای قوی و موثر برای دفع اثرات بد سحر ساحران و جادوی جادوگران را برای شما فراهم نموده ایم تا با خواندن آنها از هر طلسم و جادویی ایمنی پیدا کنید.

دعای ایمنی از سحر و جادو با خواندن سوره های فلق و ناس

امام جعفر صادق علیه السلام نقل فرموده اند که خواندن سوره های ناس و فلق در هر بامداد و شب هنگام بهترین دعای ایمنی از سحر و جادو است. به این صورت که هریک از این سوره ها را سه مرتبه و با نیت خالص تلاوت کنید تا به خواست خدا از هر سحر و جادویی در امان بمانید.

سوره فلق

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم

قُلْ أَعُوذُ بِرَبِّ الْفَلَقِ ﴿١﴾

مِنْ شَرِّ مَا خَلَقَ ﴿٢﴾

وَمِنْ شَرِّ غَاسِقٍ إِذَا وَقَبَ ﴿٣﴾

وَمِنْ شَرِّ النَّفَّاثَاتِ فِی الْعُقَدِ ﴿۴﴾

وَمِنْ شَرِّ حَاسِدٍ إِذَا حَسَدَ ﴿۵﴾

سوره ناس

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم

قُلْ أَعُوذُ بِرَبِّ النَّاسِ ﴿١﴾

مَلِکِ النَّاس ِ﴿٢﴾

إلَهِ النَّاسِ ﴿٣﴾

مِنْ شَرِّ الْوَسْوَاسِ الْخَنَّاسِ ﴿۴﴾

الَّذِی یُوَسْوِسُ فِی صُدُورِ النَّاسِ ﴿۵﴾

مِنَ الْجِنَّهِ وَ النَّاسِ ﴿۶﴾

همچنین نقل است که از حضرت رضا(علیه‌السلام) پس از مشاهده یک فرد دارای صرع، یک قدح آب طلبیدند و سپس سوره های ناس و فلق و حمد را بر آن خوانده و به آب دمیدند. آنگاه از آن آب بر سر و صورت فرد مصروع ریختند تا به هوش بیاید. ایشان سپس فرمودند که این حال ابدأ به سوی تو باز ممی گردد.

دعای ایمنی از سحر و جادو از حضرت علی(ع)

از حضرت علی (ع) روایت شده که می فرمایند دعای زیر را بر روی پوست آهو نوشته و همراه خود داشته باشید تا به خواست الهی از اثرات بد سحر و جادو، ایمن بمانید:

بِسْمِ اللّهِ وَبِاللّهِ، بِسْمِ اللّهِ وَمَا شاءَ اللّهُ، بِسْمِ اللّهِ وَلَا حَوْلَ وَلَا قُوَّهَ إِلّا بِاللّهِ . قالَ مُوسى: ﴿ما جِئْتُمْ بِهِ السِّحْرُ إِنَّ اللّهَ سَیُبْطِلُهُ، إِنَّ اللّهَ لا یُصْلِحُ عَمَلَ الْمُفْسِدِینَ﴾، ﴿فَوَقَعَ الْحَقُّ وَ بَطَلَ ما کانُوا یَعْمَلُونَ، فَغُلِبُوا هُنالِکَ وَ انْقَلَبُوا صاغِرِینَ﴾

به نام خدا و به خدا، به نام خدا و آنچه خدا خواست شد، به نام خدا و هیچ نیرو و توانى نیست جز به خداى [بلندمرتبه بزرگ]، موسی گفت: آنچه شما آوردید سحر است، همانا خدا آن را باطل می‌کند، خدا کار بدکاران را اصلاح نمی‌کند، پس حق واقع شد و آنچه آنان انجام داده بودند باطل گشت، در آنجا مغلوب شدند و با خواری بازگشتند.

دعا برای دفع شیطان و جادی جادوگران و ساحران

دعای ایمنی از سحر و جادو که پیامبر اسلام حضرت محمد (صلى‌اللّه‌علیه‌و‌آله) برای دفع شیاطین و سحر ساحران بر آن تاکید فرموده اند، خواندن «آیه سُخره» است:

﴿إِنَّ رَبَّکُمُ اللّهُ الَّذِی خَلَقَ السَّماواتِ وَ الْأَرْضَ فِی سِتَّهِ أَیّامٍ ثُمَّ اسْتَوى عَلَى الْعَرْشِ یُغْشِی اللَّیْلَ النَّهارَ یَطْلُبُهُ حَثِیثاً وَ الشَّمْسَ وَ الْقَمَرَ وَ النُّجُومَ مُسَخَّراتٍ بِأَمْرِهِ أَلا لَهُ الْخَلْقُ وَ الْأَمْرُ تَبارَکَ اللّهُ رَبُّ الْعالَمِینَ ادْعُوا رَبَّکُمْ تَضَرُّعاً وَ خُفْیَهً إِنَّهُ لا یُحِبُّ الْمُعْتَدِینَ، وَ لا تُفْسِدُوا فِی الْأَرْضِ بَعْدَ إِصْلاحِها وَ ادْعُوهُ خَوْفاً وَ طَمَعاً إِنَّ رَحْمَتَ اللّهِ قَرِیبٌ مِنَ الْمُحْسِنِینَ﴾

به درستی که پروردگار شما خداست که آسمان‌ها و زمین را در شش روز آفرید، سپس به عرش چیره شد، می‌پوشاند شب را به روز که می‌جویدش به سرعت و آفتاب و ماه و ستارگان مسخّر به فرمان اویند، بدانید او راست آفرینش و فرمان، منزّه و پاک است، خدا، پروردگار جهانیان، پروردگارتان را بخوانید با زاری و در نهان زیرا که او متجاوزان را دوست ندارد و در زمین پس از اصلاح آن فساد نکنید و او را با بیم و امید بخوانید، همانا رحمت خدا به نیکوکاران نزدیک است.

و در بعضى از روایات آمده: تا «تَبارَکَ اللّهُ رَبُّ الْعالَمِینَ» بخواند.

خواص اسفند در دفع جادو و سحر

رسول اکرم (صلی‌الله‌علیه‌وآله) فرموده اند: بر روی هر برگ و دانه از درخت اسفند، فرشته‌ای قرار گرفته که وقت پوسیدن و از بین رفتن برگ و دانه، همراه آن‌ می باشد. ریشه و شاخه این گیاه هر نوع سحر و ناراحتی را از بین برده و دانه آن هفتاد نوع درد و غم را برطرف می گرداند. بنابراین دیگر راهکار و دعای ایمنی از سحر و جادو استفاده از اسفند و کندر است.

ذکر رسول الله برای ایمنی از جادو و سحر

روایت است که پیامبر اکرم (صلی‌الله‌علیه‌وآله) فرمودند اگر سنگی از جانب جنّ پرتاب شود، آن سنگ را گرفته و به همان جایی که سنگ از آنجا پرتاب شده، بیندازید و بگوئید:

حَسْبِیَ اللّهُ وَکَفَى، وَسَمِعَ اللّهُ لِمَنْ دَعا، لَیْسَ وَراءَ اللّهِ مُنْتَهَى.

خداوند مرا بس است و کافی و خداوند شنید دعای کسی که او را خواند، ورای خدا نهایتی نیست.

نگهداشتن موجودات زنده در خانه

علاوه بر دعای ایمنی از سحر و جادو یک روش دیگر برای در پناه ماندن از شر اثرات بد سحر، نگهداشتن موجودات زنده مانند مرغ، خروس، کبوتر و بزغاله در خانه است.

دعای امام صادق برای ایمنی از سحر و جادو

دیگر دعای ایمنی از سحر و جادو که از حضرت صادق (علیه‌السلام) نقل گردیده آن است که برای رهایی از شرّ جن و جادوی ساحران در مکان های ترسناک و یا جاده های وحشت آور هنگام سفر و بیابان، دست ها را بر سر گذاشته و با صدای رسا بخواند:

﴿أَفَغَیْرَ دِینِ اللّهِ یَبْغُونَ؛ وَ لَهُ أَسْلَمَ مَنْ فِی السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ طَوْعاً وَ کَرْهاً وَ إِلَیْهِ یُرْجَعُونَ﴾

آیا غیر دین خدا را می‌جوئید و به او تسلیم شد آن‌که در آسمان‌ها و زمین است، با اختیار و بی‌اختیار و به سوی او بازگردند.

و هچنین سفارش شده اذان گفتن در بیابان و جاهای هولناک، در دفع اثرات دعا و جادو بسیار موثر می باشد.

دعای مرحوم شیخ حر عاملی برای ایمنی از جادو

از مرحوم شیخ عاملی روایت است که خداوند متعال در شب معراج به پیامبر اکرم(ص) فرمود: هر کساز اهل سلامت که می خواهد از هر نوع سحر و جادو در امان و مصون بماند خواه از جانب جن باشد یا انس، این دعا را بخواند:

اللَّهُمَّ رَبَّ مُوسی وَ خاصَّهَ بِکَلامِهِ وَ هازِمَ مَن کادَهُ بِسِحرِهُ بِعَصاهُ وَ مُعیدُها بَعدَ العَودِ ثُعباناً وَ تَلقَفُها إِفکَ أَهلِ الإفکِ وَ مُفسِدُ عَمِلَ السّاحِرینَ وَ مُبطِلَ کَیدِ أَهلِ الفِسادِ مَن کادَنی بِسِحرٍ أَو بِضُرٍّ أَعلمُهُ أَو لا أَعلمُهُ أَخافُهُ فَاقطَع مِن أَسباب السَّمواتِ عَمَلَهُ حَتّی تُرجِعَهُ عَنّی غَیرَ نافِذٍ وَ لا ضارٍّ وَ لا شامِتٍ،إِنّی أَدرَ أُبِعَظمَتِکَ فی نُحُور الأَعدادِ فَکُن لی مِنهُم مُدافِعاً أَحسَنَ مُدافِعَهً وَ أَتَمَّها یا کریمُ.

در آخر :

تمامی موارد گفته شده به تجربه در افراد مختلف اثر داشته است اگر شما هم به دنبال دعای ایمنی از سحر و جادو هستید که تنها برای شما نوشته شده باشد و یک دعای مجرب با اثر بخشی زیادی می خواهید پیشنهاد می کنیم که با سید دعانویس استاد کاظمی با شماره تماس ۰۹۱۲۰۴۳۲۹۳۲ ارتباط بگیرید و در ابتدا یک مشاوره و گتگوی رایگان داشته باشید و بعد از ایشان دعا و راه حل مناسب با وضعیت خود را دریافت کنید.

پیشنهاد می شود مطالب زیر را ببینید :

چگونه می توان سحر را باطل کرد؟

غسل باطل کردن سحر

۵/۵ - (۱ امتیاز)

همچنین ببینید

تبادل انرژیها با خواندن نماز

بسم الله الرحمن الرحیم موضوع: تبادل انرژیها با خواندن نماز کد ثبت علمی در مجتمع …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سلام وقت بخیر چطور میتوانم کمکتون کنم؟!
ارسال